sobota, 14 kwietnia 2012

Gąbka Konjac

Gąbka Konjac firmy Ewa Schmitt Boutique


Gąbka jest produktem naturalnym pozyskiwanym z korzenia drzewa azjatyckiego o nazwie Konjac. Zakupiłam ją z ciekawości, i muszę przyznać, że długo leżała w szafce, zanim zdecydowałam się jej użyć. Nie bardzo wiedziałam do czego mogę tą gąbkę wykorzystać. 

Oto co pisze producent



Gąbka zapakowana jest w plastikowe, przezroczyste pudełku a w środku dodatkowo w szczelnie zamknięty, plastikowy woreczek.


Zastanawiałam się co robią tam w środku kropelki wody. Po rozpakowaniu okazało się, że gąbka jest mokra.


Ma kształt spłaszczonej kopuły, jest bardzo mięciutka, delikatna, na pewno nie podrażni nam skóry. 



Przez gąbkę przewleczony jest sznurek, co ułatwia suszenie.


Po wyschnięciu gąbka zmniejsza swoją objętość, robi się twarda i pomarszczona. Wystarczy zamoczyć ją na chwilę w ciepłej wodzie i znów mamy miękka gąbkę, gotową do użycia:)


Producent pisze, że Konjac zawiera naturalny środek myjący, który pomaga wyrównać odczyn pH skóry i posiada właściwości nawilżające. Z tym bym nie przesadzała. Sama gąbka nie zmyje nam makijażu, niezbędne jest użycie jakiegoś produktu do demakijażu. Nie nawilży nam też skóry, ale rzeczywiście po użyciu gąbki skóra jest mięciutka i nie ma uczucia ściągnięcia. Początkowo gąbka po zmoczeniu troszkę się pieniła, po miesiącu używania, ten  środek myjący chyba się wypłukał, bo piana już się nie pojawia.

Dla swojej gąbki konjac znalazłam dwa zastosowania. Używam jej do zmywania oleju w metodzie OCM. Zastąpiłam nią szmatkę muślinową, gdyż codzienne używanie szmatek spowodowało przesuszenie skóry. Konjac jest delikatniejszy od muślinu i świetnie się sprawdza przy zmywaniu oleju. Gąbka świetnie się też sprawdza przy zmywaniu masek z twarzy. Zwłaszcza takich masek jak glinki, które zasychają na twarzy i zmycie ich nie jest takie proste. Z gąbką konjac jest to dużo łatwiejsze. Maski zmywa się ekspresowo:)

Po każdym użyciu myję gąbkę antybakteryjnym mydełkiem Carex, dokładnie płuczę, odciskam w papierowy ręcznik i odwieszam do wyschnięcia. Producent podaje, że można ja prać nawet w 60 stopniach w pralce, ja jednak nie będę ryzykować. Gąbka jest delikatna, łatwo ją uszkodzić. Wiele dziewczyn pisało, że ich gąbka po kilku użyciach zaczyna się rwać. Dlatego ja o swoją bardzo dbam i obchodzę się z nią delikatnie, żeby długo mi służyła. 

Gąbeczki są dostępne w Rossmannie w cenie 15zł. 

Jak się u was sprawdza Konjacowa gąbka??

Pozdrawiam :)
Beautybox


4 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam, ale recenzja do tego zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. raz spróbujesz i na stałe zagości w twojej łazience:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię jej;/ Rozwaliła mi się po 2 tygodniach:( Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziwne, ja swoją mam do tej pory i nic się z nią nie dzieje.

      Usuń